מה זה ספרינט עיצוב

למי זה מתאים, ולמה זה בכלל מעניין אותי?

הדיזיין ספרינט הוא ״תהליך בן 5 ימים לפתרון בעיות גדולות, ובדיקת רעיונות חדשים״.

ספרינט עיצוב מוצר, או בשמו האנגלי Design Sprint, הוא תהליך עיצוב מוצר באורך 5-ימים שפותח בחברת Google וב-Google Ventures לאורך שנים ומעל 150 פרוייקטים, ומיושם כיום בחברות מגוונות כמו גוגל, פייסבוק,IDEO, Airbnb, לגו, ועוד מובילות שוק רבות.

התהליך מורכב מסדרה מתוזמנת של תרגילים שמובילים את צוות המומחים והמעצבים מראיונות מומחים וזיהוי האתגרים החשובים (ביום ראשון), דרך עיצוב אבטיפוס (יום רביעי) ועד בדיקתו מול משתמשים אמיתיים ביום האחרון (יום חמישי).

איך נראה ספרינט?

יום ראשון: בוחרים מטרה.

ביום א׳ של שבוע הספרינט, יש הזדמנות לצוות להכיר, ולבחור באתגר הגדול אותו הספרינט עומד לפתור.

 

מה בלו״ז:

  • סבב היכרות עם חברי הצוות

  • הסבר של עקרונות הספרינט וסדר היום

  • ראיונות עם מומחים ומשתמשים

  • איסוף והצבעה על האתגרים המרכזיים

  • בחירת מטרה אופטימית לטווח הארוך

  • זיהוי מכשולים מרכזיים וניסוחם בצורת שאלות

  • ציור תרשים זרימה של המוצר

  • בחירת איזור אתגר מרכזי  להתמקד בו

יום שני: ריבוי רעיונות.

ביום ב׳ של שבוע הספרינט, הצוות יבחן גישות ורעיונות שונים ויתחיל לייצר מגוון גישות שונות וסקיצות.

 

מה בלו״ז:

  • חיפוש משותף של פתרונות או מוצרים קיימים שפתרו באורך מעניין בעיות דומות. 

  • סדרת מצגות בזק של הפתרונות שמצאנו ומה אנחנו אוהבים בכל אחד מהם.

  • כל מומחה וחבר בצוות ייצר שמונה רעיונות זריזים בצורת תרשימי עיפרון (לא להצגה).

  • כל מומחה בצוות יבחר את הרעיון שהוא הכי אוהב וייצג אותו בצורת 3 תרשימים מפורטים (להצגה).

יום שלישי: משלבים כוחות.

ביום ג׳ של שבוע הספרינט, הצוות יבחן את כל הרעיונות שייצרו כל חברי הצוות ביום ב׳, ויתחילו לשלב אותם לכלל פיתרון אחד או שניים.

 

מה בלו״ז:

  • סדרת מצגות בזק של הרעיונות השונים שייצרנו ביום ב׳. 

  • הצבעה על האלמנטים הטובים ביותר של כל רעיון.

  • בחירה ברעיון אחד או שניים שאותם נבדוק בבדיקת המשתמש.

  • תכנון סטוריבורד משותף שכולל את כל המסכים שנצטרך לעצב ולחבר בדמו האינטרקטיבי.

יום רביעי: בונים דמו ריאליסטי.

ביום ד׳ של שבוע הספרינט, הצוות ישתף פעולה במרתון משוגע שמטרתו אחת: תפירה של דמו איטראקטיבי וריאליסטי שייבדוק את ההנחות עם משתמשים ויעזור לנו לענות על שלוש השאלות המרכזיות של הספרינט.

 

מה בלו״ז:

  • דיון על הכלים בהם נשתמש, וחלוקת תפקידים.

  • כתיבת כל הטקסטים החשובים לדמו.

  • מרתון עיצוב של כל המסכים, וקישורם בצורה אינטראקטיבית.

  • פגישות משוב פנימיות לאורך היום.

שימו לב: יום רביעי של שבוע הספרינט הוא בדרך כלל עמוס במיוחד, ולכן לרוב איננו יוצאים להפסקת צהריים, אלא מזמינים צהריים לחדר הספרינט.

יום חמישי: בודקים עם מתשמשים.

ביום ה׳ היום האחרון של שבוע הספרינט, נתפצל לשני חדרים בשביל ראיונות המשתמשים.

 

מה בלו״ז:

  • אחד מחברי הצוות שנבחר לראיין את המשתמשים, ייפגש לבד עם המשתמשים ויראה להם את הדמו, תוך שהוא מעודד אותם אך לא שואל שאלות מנחות. 

  • שאר חברי הצוות נשארים בחדר הספרינט, וצופים בראיון בשידור חי -  תוך שהם רושמים את כל ההבחנות החיוביות והשליליות שעלו מהראיונות.

  • לאחר סיום הראיונות (מומלץ לכוון ל-5 ראיונות לפחות), הצוות נפגש לפגישת סיכום.

מה אקבל בסוף הספרינט?

כל דו״ח ספרינט כולל רשימת לקחים והמלצות, שייאפשרו לקחת את הדמו לשלב הבא ולהפחית משמעותית את הסיכון הכרוך בפיתוח מוצר חדש.

כל ראיונות המשתמשים מוקלטים בקול ווידיאו, כולל תמונת המסך של המשתמש במידה וזה מתאפשר, קבצי ההקלטה יישלחו בסוף הספרינט.

הדמו האינטראקטיבי שייצרנו במהלך הספרינט יישאר בידיי הלקוח, והוא יוכל להמשיך לבדוק אותו עם משתמשים, ולפתח אותו כמוצר.

דו״ח ספרינט מלא

בסוף הספרינט, כל לקוח מקבל דו״ח מלא הכולל את התוצאות של כל התרגילים, וכל החומרים שהופקו במהלך הספרינט.

דמו אינטראקטיבי

הקלטות משתמשים

המלצות ולקחים

הצטרפו למהפכת עיצוב המוצר:
בואו נריץ ספרינט.