שאלות נפוצות

כאן תמצאו תשובות לשאלות שאנו נשאלים לעתים הקרובות ביותר.

מה זה ספרינט עיצוב או דזיין ספרינט?


הדיזיין ספרינט הוא ״תהליך בן 5 ימים לפתרון בעיות גדולות, ובדיקת רעיונות חדשים״. ספרינט עיצוב, או בשמו האנגלי Design Sprint, הוא תהליך עיצוב מוצר באורך 5-ימים שפותח בחברתGoogle וב-Google Ventures לאורך שנים ומעל 150 פרוייקטים, ומיושם כיום בחברות מגוונות כמו גוגל,פייסבוק, Airbnb, לגו, ועוד מובילות שוק רבות. התהליך מורכב מסדרה מתוזמנת של תרגילים שמובילים את צוות המומחים והמעצבים מראיונות מומחים וזיהוי האתגרים החשובים (ביום ראשון), דרך עיצוב אבטיפוס (יום רביעי) ועד בדיקתו מול משתמשים אמיתיים ביום האחרון (יום חמישי).




למי כדאי להריץ ספרינט?


ספרינט עיצוב נוצר כדי להתחיל פרוייקטים עיצוביים גדולים בדרך הנכונה, או לפתור אתגרים עיצוביים חדשים. אנחנו ממליצים על ספרינט במקרים הבאים: - יזמים שרוצים לבנות מוצר חדש - חברות מבוססות המשיקות מוצר או קמפיין גדול וחדש - חברות בעלות מוצר קיים שרוצות לעלות מדרגה מבחינת חוויית המשתמש - צוותים שרוצים לבחור באתגר גדול ולפתור אותו ביחד. - משקיעים שרוצים לראות רעיון שנשמע טוב במופשט קורם אור וגידים, ועובר ולידציה מהירה עם משתמשים.




האם ספרינטים מתאימים גם לפרוייקטים שאינם מוצרים חדשים?


כן. ישנן גרסאות שונות של הספרינט שמותאמות לאתגרים עיצוביים שונים, ביניהן: - ספרינט מיתוג - ספרינט אסטרטגיה - ספרינט מרקטינג ו- Growth - ספרינט גיוס - ספרינט עיצוב קריירה למעשה - השיטה מבוססת על עקרונות ״מחשבה עיצובית״ Design Thinking אוניברסליים ולכן ניתן להתאימה כמעט לכל אתגר עיצובי.




האם זה יקר?


שבוע הספרינט הוא לא שבוע זול, בהשוואה למה שלקוח עשוי לשלם עבור שבוע בסוכנות עיצוב ופיתוח ממוצעת. לעומת זאת - מניסיוננו תוצאות הספרינט לרוב מתחרות יפה מאוד בתוצאות שללא ספרינט היו מגיעות רק לאחר 5-6 שבועות. הסיבה לכך היא שהצוות והמעצבים ממוקדים לחלוטין במהלך השבוע על אתגר אחד בלבד, ללא הפרעות, שינוי סביבה, או זמני המתנה למשוב. לכן לדעתנו - הספרינט מציע ערך מצויין ביחס לעלות, ערך שלא ניתן להתחרות בו בשיטות וותיקות יותר.




למה כדאי לי להריץ ספרינט דווקא אתכם?


ערן דרור, מייסד חברת LittleBoat Design הישראלית, וראש המוצר בחברת Blue Label Labs בניו-יורק, הוא מהישראלים הראשונים שעברו הסמכה להריץ Design Sprints של מייסד השיטה ג׳ייק נאפ, וכיום מריץ ספרינטים בניו-יורק, וברחבי ארצות הברית. ​ב-12 השנים האחרונות, ערן הוביל ואיפיין כמה מחוויות המשתמש הייחודיות בעולם, כולל אפליקציית טלוויזיה חכמה למוטורולה וגוגל, פלטפורמת גיוס המונים ליזמים ב-Gust, ועוד עשרות אפליקציות בתחומים שונים - מהיכרויות, דרך משלוחים און-דמנד, ועד ניהול פארקי שעשועים. יזמים שעבדו עם ערן גייסו במצטבר מעל $100 מיליוני דולרים, והמספר ממשיך לעלות. למיטב ידיעתנו - אין נכון להיום בישראל אדם שמשלב ניסיון רב יותר בעיצוב מוצרים, חוויית משתמש, ומציע ספרינטים לקהל הרחב.